• خانه 
  • تماس  
  • ورود 

چشمه معرفت...

13 مرداد 1390 توسط خواجه سلیمی

دفاع از حريم ولايت فقيه
ولايت در حوزه هاي علمي فقه، عرفان و كلام، ازتعاريف مختلفي برخوردار است و انديشه سياسي – اجتماعي «حاكميت ولايت فقيه» در واقع به مفهوم كلامي ولايت نزديك است. در علم كلام «ولايت» مفهومي عام و فراگير دارد و به معناي امامت و رهبري اجتماعي و تاريخي طرح مي شود. از ديدگاه علماي علم كلام، ولايت يك مسئله اعتقادي است كه جايگاهي بس رفيع دارد و منظور از آن ، استمرار كليه شئون هدايت و رهبري پيامبر اكرم (ص) (به جز نبوت)، در جانشينان آن حضرت است، يعني پس از رحلت پيامبر گرامي اسرام ، جريان امامت و رهبري ،‌همچنان تداوم يافته و مسئوليت خطير سرپرستي امور مسلمين ،‌بر عهده ايئمه معصومين (ع) و نواب آن قرارگرفته است.
نكته قابل توجه آنكه، در فرهنگ ديني، ارتباط بين امام و مأموم، تنها يك رابطه سياسي يا سازماني نيست كه بر اساس برخي مصلحت سنجي ها و سودجويي ها شكل گرفته باشد، بلكه رابطه اي كاملا عاطفي و مبتني بر عشق و محبت طرفيني است، بنابراين در مفهوم كلامي ولايت، معناي عميقي از عشق، محبت و دوستي نيز نهفته است.
انديشه سياسي – اجتماعي »حاكميت ولايت فقيه» در واقع بر پايه همين مفهوم از ولايت كه در حوزه علم كلام مطرح است، استوار شده و سرپرستي فقها بر زندگي اجتماعي مسلمانان را تداعي مي كند.
فقيه به دانشمند ديني گفته مي شود كه با فراگيري علوم و دانش هاي مورد نياز از توانايي لازم براي استنباط احكام عمل فردي و اجتماعي از منابع ديني برخوردار باشد.
ولايت فقيه ، به معناي حاكميت فقيه جامع الشرايط آگاه به زمان و مكان و توانا بر رهبري جامعه اسلامي و سرپرستي كليدي شئون زندگي اجتماعي توسط ايشان است.
سابقه تاريخي بحث ولايت فقيه به دوران شيخ مفيد باز مي گردد، پس از ايشان نيز فقهاي نامداري چون محقق كركي، مقدس اردبيلي، ملا احمد نراقي و شيخ محمد حسن نجفي صاحب جواهر در كتب خود به ولايت فقيه پرداخته اند و از متأخرين نيز مي توان شيخ انصاري، حاج آقا رضا همداني، سيد محمد بحر العلوم، آيت الله بروجردي و امام خميني (ره) را نام برد كه به مبحث ولايت فقيه عنايت ويژه علمي داشته اند.
سيره پيشوايان ديني پيامبر (ص) و ائمه (ع) بيانگر لزوم حكومت اسلامي و ولايت فقيه در عصر غيبت است. براستي كه شهداي ما به خوبي جايگاه ولي فقيه را مي دانستند و تحت فرمان ايشان بود و مردم را نيز سفارش به اين امر مي كردند.

با تشکر و قدردانی از همت بسیج طلاب استان کرمان

 نظر دهید »

زندگی نامه لاله پر پر ، مهدی زنگی آبادی

13 مرداد 1390 توسط خواجه سلیمی



نام: مهدي            نام خانوادگي: زنگي ابادي        نام پدر: حسين
سال تولد:1344    محل تولد: بهاءآباد ازتوابع زرند    سال شهادت:1364
شهيد مهدي زنگي ابادي در روستاي بهاءآباد از توابع شهرستان زرند كرمان به دنيا آمد. نام پدرش حسين و مادرش كنيز نام داشت، خانواده او از لحاظ مالي در وضعيت متوسطي بودند. تحصيلات خود را در زادگاهش تا سطح ديپلم متوسط ادامه داده و در كنار آن به تحصيلات حوزوي (رسايل و مكاسب) نيز پرداخت و به سلك روحانيت درآمد. مدتها به وعظ و تبليغ پرداخت ولي عشق به جهاد در راه خدا او را روانه جبهه هاي نبرد حق عليه باطل كرد.
وي در جبهه نقش تبليغات يگان دريايي لشكر ثارالله را به عهده داشت و دوره آموزشي سكانداري را فرا گرفت. به گفته فرمانده محترم ايشان «رسول در شب عمليات والفجر 8 و بعد از آن، علاوه بر روحيه دادن به بسيجي ها و كمك در تدارك نيروهاي رزمنده بسيار خوب هم سكانداري مي كرد).
اواخر تابستان 64 با يكي از اقوام خويش ازدواج نمود و همسفري براي ادامه بندي خداي متعال برگزيد. او بدين جهت از خداي مهربان بسيار سپاسگزار بود، اما فرزند نداشت وسرانجام روز دوشنبه 29/11/64 در منطقه اروندرود در عمليات والفجر 8 مورد اصابت شيميايي قرار گرفت و به درجه رفيع شهادت نايل شد.
خلاصه اي از زندگي شهيد:

شهيد مهدي (رسول) زنگي آبادي در سال 1343 در روستاي (بهاءآباد) ده كيلومتري جنوب شهرستان زرند كرمان متولد شد. از آنجا كه خانواده معظم ايشان علاقه اي زياد به حضرت رسول (ص) و ارادت خاص به حضرت حجت (عج) داشتند تا او را در شناسنامه (مهدي) گذاشتند و در منزل به ايشان رسول مي گفتند . پدر شهيد در تربيت او نقش بسيار والايي داشتند در 4 سالگي نماز خواندن را ياد گرفته بودند و اذان گوي محله شان بودند.
يكي از كساني كه با ايشان بسيار انس داشت(شهيدآبرين) از همسايگان بود كه اولين شهيد جنگ تحميلي در شهرستان زرند به شمار مي رود و تأثيرات مثبت فراواني بر روي شهيد زنگي ابادي گذاشتند.
به حاج آقا شوشتري امام جمعه محترم شهرستان زرند كه فعلا در (درود) اقامه نماز جمعه مي فرمايند خيلي علاقه داشت و اين علاقه دو طرفه بود به طوري كه حاج آقا مي فرمودند: رسول غنچه نشكفته اي است كه ان شاءالله در آينده اي نه چندان دور وقتي كه بشكفد بي عطرش همه جا را فرا مي گيرد. علاقه او به امام در حد عشق بود و مي گفت: مردم شما را به خون شهدا يك لحظه از ياد امام غافل نشويد.
به دعاي كميل و ندبه خيلي علاقه داشت . گاهي آنقدر در اين دعاها منقلب مي شد كه گويي با امام زمان (عج) تكلم مي كرد. يكي از كارهايي كه براي خودسازي انجام ميداد، اعتكاف بود. در ايام البيض در مسجد امام حسن عسكري (ع) قم، سه روز همراه با دوستان خود شهيدان (سيدرضا دستوريان، محمد قائم پناه، غلامرضا يزداني) معتكف مي شد.
ارادت خاصي به حضرت زهرا (س) و سيدالشهدا(ع) داشت و حتما روضه ايشان را مي خواند.
فرمانده ايشان مي گويد: بعد از مراسم تدفين، والده شهيد را ديدم ايشان به من فرمودند: (قبل از شهادت رسول با خدا عهد كردم كه پنج فرزند پسرم را قرباني اسلام كنم و اكنون از شهادت اولين آنها راضي و شاكرم).
آري رسول در عمر كوتاه خود رسالت حمايت ازدين خدا (كه آن را در اطاعت از ولي فقيه متجلي مي دانست) را در سنگر كلاس درس و جبهه هاي نبرد به خوبي انجام داد.                             روحش شاد ، يادش گرامي
وصيت نامه:
يا ابا عبدالله ! حال كه نتوانستم به كربلا برسم، شما را به مادرتان حضرت فاطمه (عليها السلام) سوگند كه در وقت مردن تو به بالين من بيا. قدمهايتان بر چشم هاي غرق به خون من باد.
علي (ع) فرمود: «فمن يمت يرني» يعني هر كس بميرد مرا مي بيند. همين حرف كافي است كه انسان از عشق ديدن او بميرد تا او را ببيند. يا علي! به جان حسينت دوستت دارم . از تو خواهش مي كنم در وقت شهادت بر بالينم بيا.
يا حجه ابن الحسن (عج) من از وحشت قبر مي ترسم. شما را به پهلوي شكسته مادرتان شب اول بر مزارم بيا. بار خدايا من هميشه آرزو داشتم تا در اين دنيا هستم جمال و جلال تو را ببينم. اما گناهان من مانع بودند. شما را به رسول ا… سوگند در آخرين لحظات عمرم حتي براي يك لحظه جمالت را به من نشان بده تا اين كه كور از دنيا نروم.
خدايا دل به رحمت تو بسته ام.
خدايا دستم خالي است و با كوله باري از گناه به سوي تو روانه شده ام.
بار الها: مگذار جلو ديگران در روز محشر شرمسار باشم.
خدايا: مبادا گناهان مرا در برابر ديگران آشكار كني
مادر عزيزم: فرزندت را حلال كن، تو كوه استواري هستي. همسرم را دلداري بده. اميدوارم خداوند به همه ما صبر عطا كند. حضرت رسول (ص) مي فرمود: «من عقيل را دوست دارم چون از او فرزندي بوجود مي آيد كه حسينم را ياري مي كند.»
پدرجان: هميشه دوستت داشته و ميدارم. چون تو عامل بسياري از موفقيت هاي من بوده اي.
مردم: شما را به خون شهدا، يك لحظه از ياد امام غافل نشويد.
و در آخر، اي خواهرانم و برادرانم! صبور باشيد، همچنان كه زينب صبر كرد – سلام خدا بر او باد – بر رضاي خدا راضي باشيد و نكند آنچه شايسته نيست،‌انجام دهيد.
در آخر از همه شما عزيزان التماس دعا دارم.
خداحافظ عزيزانم 10/11/64

 نظر دهید »

هر چه داریم از شهدا داریم

13 مرداد 1390 توسط خواجه سلیمی

 

كجايند آن گروه دلباخته حق، كه چون به ياري اسلام فرا خوانده شدند، آن را  اجابت كردند؟
كجايند آنان كه چون آيات قرآن را خواندند، احكام آن را محكم و استوار ساختند؟
كجايند آنان، كه چون ايشان را به جهاد فرا خواندند، پس شيفته و شيداي نبرد در راه خدا گشتند؟
نهج البلاغه / كلام 120/ص 376
هيچ قدرتي بالاتر از تقدير خداوند (جل جلاله) نيست و هيچ عشقي بدون نامش جاوداني نمي شود! ميدان شهادت مرد مي خواهد، مردي كه به تمامي ، از پل ميان خود و خدا بگذرد! مرد مي خواهد، مردي كه زخم را درمان و نيش را نوش ببيند! مرد مي خواهد، مردي كه ستون خيمه اش را بر فراز عرش بكوبد! مرد مي خواهد، مردي كه با اندك جماعت عاشق، حماسه جاودان عشق را رقم بزند.
مولاي من! (يا ثارالله و ابن ثاره و الوتر الموتور) اي كسي كه شهادت از ازل در وجودت شكفته بود و افتخار به نام نامي ات مي كرد، اي فرزند شهادت، شهادت به خاطر تو آفريده شده است و تو به خاطر شهادت به دنيا آمده اي، شهادت نام بلند تو است، نامي كه تمام دل هاي عاشق را مجذوب خويش مي كند، شهادت ياد جاوداني تو است، يادي كه در تمام ذهن هاي پاك ، غرورآفرين جاري است و سربازان پس از سال ها به مردي از نسل تو، به فرزندت خميني اقتدا كردند و لباس سرخ شهادت پوشيدند و شربت وصال نوشيدند.
همزاد كويرم، تب باران دارم،‌در سينه دلي شكسته پنهان دارم،‌در دفتر خاطرات من بنويسيد، من هر چه كه دارم از شهيدان دارم. روحشان شاد

 نظر دهید »

شرح واقعه جمعه خونین مکه

06 مرداد 1390 توسط خواجه سلیمی

به مناسبت نزدیک شدن به سالروز فاجعه خونین مکه این پست ومطالب  بعدی تقدیم به قدوم همه زائران ایرانی


طبق برنامه و اجازه قبلي، مقامّات سعودي بنا بود اجتماع و راهپيمايي حجاج ايراني عصر روز جمعه 4 ذي الحجه باشد.

صفحات: 1· 2

 1 نظر

امام خمینی «ره» : شهادت یک هدیه ای است از جانب خداوند تبارک و تعالی

02 تیر 1390 توسط خواجه سلیمی

 

شهید اسماعیل عرفانی
امام خمینی «ره» : شهادت یک هدیه ای است از جانب خداوند تبارک و تعالی
يكي از آثار و بركات سيد الشهدا «ع» در بعد اخلاقي – تربيتي اين است كه قيام او باعث گرديد در جامعه مسلمانان نوعي اخلاق جديد بلند نظرانه پديد آيد و نظر انسان را به زندگي خود و ديگران ، دگرگونن سازد تا بتواند بدينوسيله جامعه را اصلاح نمايد و به عبارت ديگر با خود سازي به ديگر سازي نيز بپردازد ، آري در آن زمان كه بنياد رواني و اخلاقي مردم در هم ريخته و ويران شده بود و اين ويراني شامل رهبران مسلمين و بزرگان آنان نيز شده بود و با اخلاق وشيوه اي وحشتناك زندگي مي كردند . امام حسين «ع» يگانه درمان آن حالت بيمار گونه را كه در مجتمع مسلمانان مورد قبول واقع شده بود . در قيام آشكار و فرياد در آن سكوت مرگبار ديد لذل آن حضرت با خون پاك خود و فرزندان و يارانش و با همه اعتبارات احساسي و تاريخي ، حتي شمشير و عمامع جدش رسول خدا «ص» وارد مبارزه گرديد تا همه روزنه ها و راههاي توجيه را فرو بندد. سيد الشهدا «ع» نيك دريافته بود كه وجدان شكست خورده و اخلاق پست امت را نمي توان به وسله رويارويي ساده دگرگون ساخت ، از اين رو با قيام و شهادت خويش ديري نپاييد كه اخلاق هزيمت و فرار به نيرويي عظيم در آورد و اخلاق جديدي را ره جاي آن جايگزين نمود براستي شهدت حسين بن علي «ع» تاثير ‍رف و شگرفي بر شيعيان ساكن و ساكت بجاي گذاشت ، و سرنوشت غم انگيز نواده پيامبر اكرم «ص» عواطف اخلاقي و مذهبي مردم را بهم ريختد بر اثر قيام و شهادت امام حسين «ع» موجي در روح مسلمين به وجود آمد ، حميت و عزت ، شجاعت و صلابت به وجود آمد و احساسات بردگي و اسارتي كه از اواخر حكومت عثمان و تمام دوره معاويه بر روح جامعه اسلامي حكمفرما بود ، تضعيف شد و ترس آنها را فروريخت ، خلاصه اباعبدالله «ع» به اجتماع اسلامي شخصيت داد كربلا و قيام سيدالشهدا«ع» نمايشگاه اخلاق عالي و اسلامي و انساني با همه صفات و طراوات آن بود و اين اختلاف را نه به زبان كه در عمل به خون پاك خويش بر صفحه ماندگار تاريخ به ثبت رسانيد .


از پا حسين افتاد و ما بر پاي بوديم       زينب اسيري رفت و ما برجاي بوديم

ازدياد محبوبيت سيد الشهداء «ع» و خاندان وحي
دومين اثر مهم تربيتي قيام و شهادت سيدالشهداء«ع» ، بالا بردن محبوبيت خاندان حضرت علي «ع» در اجتماع اسلامي و شناساندن بيشتر و بهترين آنان به مردم بوده است مسئله داشتن محبوبيت و قبضه كردن افكار اجتماع از مسائل حياتي و مهمي است كه همواره مورد نظر حكومتها بوده و هست حكومتها هر چند به طور اكثر تكيه گاه بزرگي جز قدرت ندارند ، اما به خوبي مي دانند كه نيرومندتر از قدرت نظامي ، جايگاهي است كه در دلها ي مردم مي باشد ، وسعي دارند آن را براي خويش به دست آورند معاويه نيز با همه تلاشها ي شيطاني خود به طور كلي مي خواست دو چيز را به دست آورد:
يكي محبوبيت بخشيدن به خاندان و شجره خبيثه بني اميه ، و ديگري سقوط خاندان و شجره طيبه حضرت علي «ع» از محبوبيت متاسفانه معاويه در اين تلاش خود موفقيت بسياري هم كسب كرد اما با ظهور حماسه حسيني و جانبازيهاي مردان راستين خدا ، نفوذ معنوي و اعتبار روحاني عميقي براي سيدالشهدا و اهل بيت «ع» ايجاد نمود به طوري كه هرچه از آن واقعه مي گذشت مردم بيشتري به خاندان حضرت علي «ع» جذب مي شدند اين محبوبيت رفته رفته چنان بالا گرفت كه عده اي براي خونخواهي و به نام هواداران از خاندان رسوب خدا «ص» دست به قيام زدند ، آري ، اگر حسين بن علي «ع» بيش از نهضت مردانه اش به عنوان امام وقت و سبط پيغمبر و فرزند علي و فاطمه و بزرگترين شخصيت از خاندان وحي شناخته مي شد ، پس از قيام با حفظ مقامات سابق ، به نام عليترين و كاملترين نمونه مردانگي و مجاهدت وفداكاري در راه خدا و حقيقت شناخته شد «مسيوما ربين آلماني «در يان خصوص مي نويسد « مهمترين اثر اين نهضت اين بود كه رياست روحاني كه در عوالم سياست اهميت شاياني داشت ، مجدداً به دست بني هاشم افتاد ، به وي‍ه در بازماندگان حسين «ع» مسلم گرديد منهدم شدن (قدرت) بني اميه به قسمتي شد كه امروز نام و نشاني از آنها نمودار نيست و اگر در متن كتب تاريخي نامي ار يان قوم ذكر شده در تعقيب آن هزاران نفرين و ناسزا هم نوشته شده است ، و اين نيست مگر به واسطه قيام امام حسين «ع» و ياران يا وفاي او .
1-نقل از كتاب درسي كه حسين به انسانها آموخت شهيد هاشمي ن‍اد ،ص445 عليرضا روحاني تهراني

وصیت نامه :
به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و باسلام بر یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود «عج» نایب بر حقش و با درود به ارواح طیبة شهدای اسلام از کربلای حسین تا کربلای خمین و با درود وسلام بر مجروحین و معلولین و خانواده های شهدای معظم راه امام خمینی «ره»
خدایا این بندة سر تا به پا معصیت و گناهت را توفیق دادی که در جبهه حضور پیدا کند ، بنده ای که هیچ توشه ای نیندوخته و دست خالی به محضرت وارد می شود .
خداوندا تو خودت شاهدی که این راه را با آگاهی پیمودم و به جبهه آمدم تا به ندای رهبرم لبیک گویم پس این سلاح های مدرن ابر قدرتها شرق و غرب بدانید اگر با ریختن خون گنهکاری حقیر چون من ، درخت اسلام را آبیاری نمی شود در این راه خون می دهم و امیدوارم مقبول درگاه الهی قرار گیرد . امت شهید پرور همواره در خط ولایت فقه باشید و مبلغ فرامین حضرتش باشید . اعمالتان را برای خدا خالص کنید و از گناه بپرهیزید زیرا گناه انسانیت انسان را نابود می کند .
عزیزان لحظه ای از یاد خدا غافل نشوید اگر در قلبهایتان یاد خدا نفوذ نکند شیطان به راحتی وارد می شود فذکر فان الذکر تنفع المومنین .
در روش زندگی پیامبر اکرم «ص» را الگو قرار دهید (لقد کان فی رسول الله اسوه حسنه محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم . بایکدیگر با صفا و صمیمیت رفتار کنید و نسبت به دشمنان اسلام شدت عمل کنید .

چشمه معرفت (ذکر و یاد خدا)
یاد خدا بودن امری قلبی است ، و آن این است که بنده بندگی خود را بفهمد و مولی بودن خدا را درک کند و به آن اذعان داشته باشد و تحت هر شرایطی بداند که در تحت ولایت اوست ، این حضور قلب در شرایطی که عمیق باشد بر روی زبان هم اثری می گذارد و ذکر او بر زبان جاری می شود . البته انسان می تواند برای اینکه حضور قلب را در خود بالا برد انکاری را که از ائمه معصومین «ع» رسیده است ، بر زبان داشته باشد و حضور قلب را به خود تعلیم دهد .
دست از طلبیدن و خوابیدن مولایتان بر ندارید و خسته نشوید و هر لحظه او را جستجو کنید و صدایش نمائید که این برای شما تربیت و کمال می آورد .
لحظه ای که قلب شما سنگین شود ، لحظة فراموشی خداست . کاری نزد خداوند ارزشمند است که حیات را در رگهای انسان سریان بخشد ، کاری که انسان را به یاد او می اندازد و تقوا را در او فزونی بخشد .
حیات انسانها با یاد خدا ایجاد می شود اگر متوجه شدیدکه در میان اطرافیان شما افرادی هستند که از یاد پروردگار غافلند به یاد ایشان آورید و محیط را زنده گردانید . انسان مومن در قبال محیط خود مسئول است . خداوند بندگانی را که به اطرافیانشان توجه کنند (خیر اندیشند)و برای ایشان دعا می کنند و به آنها در معنویت کمک می کنند دوست دارد .
دل را با یاد خدا جلا دهید و وسعت بخشید . دل به یاد خدا محکم دارید و توسل را در خود بالا برید . نگرانی باعث می شود انسان از یاد خدا غافل شود .
حضرت علی «ع» فرمودند : الذکر جلاء البصائر و نور السرائر
ذکر خدا زنگ بنیانیها و بصیرتها را می زداید و درونها را روشن می کند.
پیامبر اکرم «ص» فرمودند :
ان احبکم الی الله جل ثناءه اکثرکم ذکرا له و اکرمکم عند الله عزوجل اثقالکم
محبوب ترین شما نزد خدا ، سبحانه و تعالی ، کسی است که بیشترذکر و یاد خدا کند و ارجمن ترین شما نزد خدا با تقوا ترین شماست . البحار /ج77/ص86

برای شادی ارواح طیبه شهدا  صلوات

 نظر دهید »

شهید ابولقاسم امامی پناه

19 خرداد 1390 توسط خواجه سلیمی

الذین امنوا و هاجروا و جاهداوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عند الله و اولئک هم الفائزون؛آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا به جان و مالشان جهاد کردند آنها را نزد خدا مقامی بلندی است و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند .           20/توبه
« در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی ، علمای اسلام اولین کسانی بودند که در بر تارک جبین شان خون و شهادت نقش بسته است . کلام انقلاب مردمی اسلامی را سراغ داریم که در آن حوزه و روحانیت پیش کسوت شهادت نبوده اند و بر بالای دار نرفته اند و اجساد مطهرشان بر سنگفرشهای حوادث خونین به شهادت نایستاده است ؟ در پانزده خرداد و در حوادث قبل و بعد از پیروزی ، شهدای اولین از کدام قشر بوده اند ؟ خدا را سپاس می گذاریم که از دیوارهای فیضه گرفته تا سلول های مخوف و انفرادی رژیم شاه و از کوچه و خیابان تا مسجد و محراب امام جمعه و جماعت و از دفاتر کار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبهه و میادین مین به خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است و در پایان افتخار آمیز جنگ تحمیلی نیز رقم شهدا و جانبازان و مفقودین حوزه ها نسبت به قشرهای دیگر زیادتر است »حضرت امام خمینی «ره»
امروز در عصر شکوفایی انقلاب اسلامی جوانان و نوجوانان باید بدانند که این اقتدار و استقلال و آزادی مرهون ایمان ، جهاد و شهادت مردانی عابد ، زاهدانی مجاهد ، قهرمانانی غریب و غریبانی آشنا ، جوانانی پیر و حکیمانی جوان است که انتخابات شجاعانه خود را و استقامت در میدان جنگ ، بارها بارها سران ، استکبار را تحقیر کردند ، شهیدانی که مظهر پاکی ، اخلاص ، شجاعت و از خود گذشتگی بودند و امروز به عنوان اسوه حسنه در تمام صحنه های انقلاب با قدی افراشته ایشتاده اند .
باید اعتراف کنیم گفتن و نوشتن از این مردان آسمانی کاری بس صعب و دشوار است چگونه می توان از مردانی نوشت که پای در زمین و دست در ملکوت دارند و از اوج آسمانها به زمین می نگرند . نمی توان در ساحل ایستاد و عشق دریا را شرح کرد ….
پیامبر اکرم «ص» اول من یدخل الجنه شهید … شهید اول کسی است که وارد بهشت می شود .


گفتم به کجا گفت صدایم کردند                           گل بودم و از شاخه جدایم کردند
گفتم که فرشتگان چه کردند ؟ گفت                            روزی خور سفره خدایم کردند

 زندگی نامه شهید ابولقاسم امامی پناه

صفحات: 1· 2

 2 نظر

(شهادت برترين حد نيكويي است).

15 خرداد 1390 توسط خواجه سلیمی


احمد برزنگ
مطلع:
پيامبر اكرم (ص) فرمودند:
بالاتر از هر نيكويي، نيكويي ديگري است تا آنگاه كه مرد در راه خدا شهيد شود و همين كه در راه خدا شهيد شد بالاتر از او نيست کوی جانان را که صد کوه و بیابان در راه است  رفتم از راه دل و دیدم که یک گام بود
امام خمینی (ره) فرمودند: «مرتبه ی شهادت از مراتب عالیه و کمالات نفسانیه ای است که از اولیای خدا به ارث رسیده است».
اگر می خواهی معنای شهید و شهادت را دریابی به جبهه برو. هر طرف کسی را می بینی، یکی در گوشه نشسته و وصیت نامه می نویسد، دیگری تمنای شفاعت می کند، تعدادی یکدیگر را در آغوش گرفته و گریه می کنند که نشان وداع است. دیگری را می بینی که سر بر سجده گذاشته و اذن ورود «هم فیها خالدون» را می خواهد. یکی دیگر دستان خود را به سوی خدا دراز کرده و می گوید: «اللهم ارزقنی توفیق شهاده فی سبیلک». طلبه ای لباس رزم بر تن، جوانی پرچم امام حسین (ع) بر دوش، که همه به هم می گویند:
«دیدار بعدی کربلا».
خدایا مگر اینان چه دیده اند که ما ندیده ایم؟ چه خوانده اند که ما نخوانده ایم؟ چه می دانند که ما نمی دانیم؟!
اینان قبل از شهادت، شهیدند. اینان چگونه عاشق خدا شدند و چه کردند که خدا عاشقشان شد؟ اینان قطرات اشکشان را پای کدام بذر ریختند که لاله ی شهادت را به این سرعت بارور کردند؟ اینان آب دیده و خون دل را در کدام بازار فرو ریختند که نقد شهادت را خریدند؟
باید به خاک جبهه سلام گفت زیرا که خاک جبهه مقدس است و سرزمین آن زیبا؛ و هر روز ملائک بر روی آن سرزمین بال می گسترانند. سرزمین جبهه عبادتگاه آسمانیان است و قطعه ای از بهشت. سرزمین جبهه همه ی نادیده ها را دیده و همه ی زمزمه ها را شنیده و نظاره گر نمازها، حرف ها و خنده های عاشقان بوده است. خاک جبهه خیلی از این عاشقان را بسیار پر مهر در آغوش خود گرفته و حفظشان نموده است تا مبادا انسان های دنیوی ضرری به آنها وارد سازند. یکی از این عاشقان، شهید احمد برزنگ است که ما شعر بلند شهادتش را خواهیم سرود و بر پیشانی خورشید خواهیم نوشت:
حسرت رفتن در این دل مانده است دست و پای نفس در گل مانده است
 
مشخصات فردی و زندگينامه:
نام و نام خانوادگی: احمد برزنگ  نام پدر: درویش
تاریخ تولد: 1343   محل تولد: حسن آباد گنبکی
تاریخ شهادت:19/10/1365  محل شهادت: شلمچه
طلبه ی شهید احمد برزنگ در یکی از روزهای گرم تابستان سال 1343 در خانواده ای متدین و کشاورز در روستای حسن آباد گنبکی از بخش ریگان شهرستان بم، دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش با موفقیت سپری کرد و آنگاه به اتفاق برادرش راهی مدرسه راهنمایی در شهرستان بم گردید و دوره راهنمایی را در مدرسه ی شهید چمران بم به پایان رساندو از آنجا که علاقه ی وافری به علوم دینی داشت با افتتاح حوزه علمیه قائمیه شهرستان بم، جزء اولین کسانی بود که پا به این مکان مقدس نهاد و مدت چهار سال در محضر اساتیدی چون حجه الاسلام و المسلمین حاج فضل الله ذاکری –امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان بم- حجه الاسلام و المسلمین حاج اقا فهیم و حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا مدرسی، به فراگیری علوم دینی و حوزوی و تهذیب نفس و اخلاق پرداخت و تا سطح لمعتین را در مدرسه علمیه امام زمان (عج) به پایان رساند. این شهید بزرگوار برای تهیه مخارج تحصیل دوره راهنمایی، همراه با برادرش تابستان ها را به کارهای سخت و طاقت فرسا می پرداخت.
طلبه ی بزرگوار- شهید احمد برزنگ دارای اخلاق پسندیده، متواضع و نرمخو، و در عین حال با شهامت بود و همیشه با رویی گشاده با دوستان و آشنایان برخورد می کرد، وی فردی بی ریا، کم توقع و با اخلاص بود و در برخورد با دشمنان و گروهک های منحرف، «اشداء علی الکفار» و در برخورد با دوستان و یاران «رحماء بینهم» بود.
این شهید بزرگوار که هفده بهار بیشتر از عمر با برکتش نگذشته بود به جهت علاقه ی وافری که به جبهه داشت علاوه بر تحصیل در حوزه علمیه قائمیه بم بارها راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید و بعنوان نیروی رزمی در عملیات های غرورآفرین خیبر و بدر شرکت نمود و در عملیات حماسه ساز والفجر 8 جز غواصان گردان 410 از لشکر 41 ثارالله و جزو اولین خط شکنان سپاه اسلام بود که راه را برای فتحی عظیم، هموار ساخت و در همین عملیات از ناحیه پا به وسیله ترکش خمپاره مجروح گردید. آنگاه پس از بهبودی در عملیات کربلای چهار و کربلای پنج شرکت نمود که در همین عملیات کربلای 5 بعد از رشادت ها و پایمردی های فراوان در حالی که فرماندهی یکی از گروهان های گردان 407 امام رضا (ع) را عهده دار بود در سرزمین حماسه آفرین شلمچه در آن سوی اروند رود در حالیکه فریاد می زد «اسلام جلوی ماست، برخیزیم و از اسلام دفاع کنیم» به آرزوی دیرینه اش که آرزوی تمام عابدان و عاشورائیان بود رسید و شربت شهادت نوشید و به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اقتدا نمود.
روحش شاد و یادش گرامی باد

 

 2 نظر
مرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

زینبیون

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج


دریافت كد ساعت

حدیث روز

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • مخزن نور
  • با شهدا
  • همپای زمان
  • شیفته شیدایی ( ویزه امام زمان عج )
  • شما بدانید...(ویژه طلاب)
  • رد پا ( فرقه شناسی : چگونگی شکل گیری ، عقاید ، پاسخ به شبهات و سوالات)
  • اندرزنامه
  • جهاد اقتصادی

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
log

آمار سایت

قالب وبلاگ

  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس